10 dingen die ik niet leuk vind aan lolita

  1. Lolita dragen wanneer het erg warm of koud is.

    Wanneer het erg warm of koud is, draag ik niet graag lolita. Vooral hitte vind ik niet fijn. Boven de 25 graden vind ik al gauw te warm om lolita dragen. Dat komt ook doordat ik voornamelijk zwart draag, wat het met warm weer alleen maar erger maakt.

  2. De prijs/kosten

    Lolita is een erg prijzige hobby.  Naast het kopen van kleding speelt het ook mee dat ik regelmatig naar lolita meetings en evenementen ga. Dit betekent dat ik vaak moet budgeteren en moet afwegen naar welke meeting of evenement ik wil gaan. En soms ik moet keuzes maken tussen lolita en belangrijkere dingen. Belangrijke dingen gaan voor. Toch is het dan jammer als er net op dat moment een van mijn droomjurken verschijnt.

    tumblr_nlmvriEv6E1rlo8sno8_r1_1280.png

    De prijs van een lolita outfit kan erg verschillen (zie foto), maar voor mij blijft het altijd om bedragen gaan waar ik een tijd(je) voor moet sparen.

  3. Douanekosten

    Daar hoef ik niet veel over te zeggen… Niemand zit te wachten op extra kosten, denk ik.

  4. Drama

    Drama is iets wat van tijd tot tijd voorkomt in lolita communities. Gelukkig valt dat in Nederland wel mee in vergelijking met sommige buitenlandse communities. Misverstanden ontstaan helaas snel. En ik ben van mening als er iets is, dat je het dan met elkaar moet bespreken. Ik vind het erg jammer dat er ook een negatieve kant aan lolita zit. Gelukkig maken zo veel lolita’s die super aardig het helemaal goed!

  5. Verkeerde media-aandacht voor lolita

    Ik vind het erg vervelend als lolita verkeerd onder de aandracht gebracht wordt. Het is vaak genoeg gebeurd dat er een totaal verkeerd beeld van lolita gegeven wordt. En dat is zonde, want er doen zo veel mensen al jarenlang hun best om een goed beeld van lolita te creëeren.

    Ook vind ik het niet leuk als ‘beroemde’ mensen lolita op de verkeerde manier dragen. Goed onderzoek doen voordat je iets gaat dragen, vind ik wel een vereiste.

    tumblr_le5rxwOYO91qfgvvwo1_500

    Lady Gaga in ‘lolita’

  6. Oneindige (negatieve) discussies over bepaalde onderwerpen

    Sommige onderwerpen of discussies komen regelmatig terug. Denk aan de discussies over het dragen van merkkleding, replica’s of de regels van lolita.  Bijvoorbeeld de regels van lolita. Ja, je moet een petticoat dragen en er zijn bepaalde dingen die je moet laten. Alleen super strikt de regels naleven van lolita hoeft niet. Je mag gerust creatief en verniewend zijn. Merkkleding dragen hoeft niet. En ook al ben ik niet voor replica’s, niemand anders slecht behalen omdat degene replica’s draagt/koopt is niet goed.

  7. De verwarring van de kledingstijl lolita met het boek ‘lolita’

    De kledingstijl en het boek staan los van elkaar. Het irriteert me enorm als iemand/de media de kledingstijl in verband brengt met het boek.

  8. Scammers

    Jammer genoeg komt het regelmatig voor dat lolita’s opgelicht worden. Ik heb het zelf wel eens meegemaakt en het is echt super naar.

  9. Wachten

    Het wachten op kledingstukken uit Japan, China of ergers anders is vaak wel leuk vanwege de ‘voorpret’. Bijvoorbeeld dat je alvast een idee opdoet voor  het bedenken van een coord of op zoek gaat naar leuke bijpassende kledingstukken of accesoires. Alleen soms kan het wachten wel erg lang duren. En daar houd ik niet zo van. Vooral als het gaat om de stress of je kledingstuk wel op tijd aankomt voor het evenement of de meeting waar ik naartoe wil.

  10. Tickets bestellen voor grote lolita evenementen

    Tegenwoordig wordt het steeds moeilijker om tickets te bestellen voor lolita evenementen. Vooral VIP tickets en tea party tickets zijn moeilijk om te pakken te krijgen. Helaas is mijn internetverbinding niet echt goed voor het bestellen van tickets, dus ik heb vaak pech.

Geef een reactie

