Speciale stijlen: nurse lolita

Over het algemeen denkt iedereen meteen aan de grote drie stijlen als het om lolita gaat. Gothic lolita, Classic lolita en Sweet lolita zijn de meest bekende en de meest gedragen stijlen. Alleen er is meer dan ‘de grote drie’, er zijn namelijk talloze sub-stijlen. Sommige van deze stijlen worden amper gedragen en anderen zijn toch wat vaker voorkomend. Als eerste wil ik aandacht besteden aan nurse lolita. Een aparte, maar bijzondere stijl binnen de modestroming.

nurse lolita

Twee nurse lolita outfits ontworpen door Metamorphose. Deze serie is in de winkels verschenen in 2003.

Zoals de naam al heeft verraden zijn nurse lolita outfits geïnspireerd op outfits van verpleegsters of ander medisch personeel. Ook is de stijl vaak te herkennen aan de iconische verpleegstershoedjes en witte, rode of zwarte kruizen die verwerkt zijn in outfits. Nurse lolita is geen stijl die regelmatig gedragen wordt door lolita’s. Veel lolita’s beschouwen het niet als echte stijl. Het zou volgens hen te veel op een kostuum lijken of ze zijn bang dat mensen het zouden verwarren met cosplay. En Metamorphose temps de fille het enige Japanse merk geweest is dat nurse lolita kleding verkocht heeft. Het is dus ook nog erg moeilijk om je eigen nurse lolita outfit te kopen.

nurse lolita 2

nurse lolita 1
style_nurse03

Zelf vind ik het een erg leuke kledingstijl, ik vind old school lolita geweldig en ik houd erg van aparte sub-stijlen die onder lolita vallen. Ik zou het ooit wel willen dragen. Wat vind jij? Vind je het een leuke stijl of vind je het helemaal niks? Is het volgens jou wel lolita of is het een van de stijlen uit het verleden die losjes verbonden zijn met het huidige lolita?

4 thoughts on “Speciale stijlen: nurse lolita

  1. Ik vond die jurk van Meta toen al heel leuk, en nu nog ^^ Vind het wel jammer dat je het vrijwel niet meer ziet. Ik vind het juist leuk dat er aparte sub-stijlen zijn, en stiekem hoop ik dat er meer van te zien is in de toekomst.

    • Ja, ik vond het ook super leuk. Helaas dat de stijl vrijwel verdwenen is. In Japan is het volgens mij een bepaalde periode best populair geweest, terwijl het in Europa of Amerika nooit echt veel gedragen wordt.

      De aparte sub-stijlen maken lolita juist zo leuk. Zo blijft de stijl bijzonder. In de toekomst hoop ik nog veel nieuwe aparte sub-stijlen te zien en het zou geweldig zijn als bepaalde stijlen weer populair zouden worden.

Geef een reactie

